Miércoles 10 de junio.
Si el lunes acabasteis las actividades haced lo siguiente, sino seguid con el trabajo del lunes.
Martes 9 de junio
Science
He encontrado esta presentación que seguro os gustará acerca de la línea del tiempo en España durante toda la Edad Media hasta los tiempos Modernos. Os invito a verla despacio e ir intentando comprender los textos para posteriormente, en el cuaderno, hacer vuestra propia línea del tiempo, en inglés por supuesto.
Lunes 8 de junio
Natural Science
Lee detenidamente el siguiente texto e intenta completar después las oraciones siguientes. La mayoría de las palabras que faltan las encontrarás en el texto.
Copia el ejercicio en el cuaderno y hazlo allí.
A small force of Muslims invaded the Iberian Peninsula in 711 A.D. The territory occupied by the Muslims was called Al Andalus. First, Al Andalus was an emirate. Later, it became a caliphate. Finally, it was divided into small independent kingdoms called taifas. The last taifa was the Kingdom of Granada, which was conquered in 1492 by the Catholic Monarchs.
Complete the sentences about Al Andalus.
• Al Andalus was occupied by the Muslims between the years......... and.......... .
• In 756 A.D., Abd ar-Rahmman I established Al Andalus as an e............ .
• Abd ar-Rahmman III changed Al Andalus to a c............ .
• In 1031, Al Andalus was divided into i........... k.......... called t ............
• In 1212, the Muslims were defeated at the Battle of Las N........ de T.......... .
• In 1492, the Catholic Monarch conquered the K......... of G............ .
Inglés
Completa los recuadros con la hora. Comienza con It's... Hazlo en tu cuaderno.
11:00
12:15
09:20
04:30
01:45
05:55
07:35
03:25
10:10
Hora de aprender vocabulario nuevo: Cópialo en tu cuaderno.
I have a pet.
Tengo una mascota.
I have a dog / cat / rabbit / bird / goldfish as a pet.
Tengo un perro / gato / conejo / canario / pez como mascota.
He / She is...
El / Ella es...
He is black / white / yellow...
El es negro / blanco / amarillo...
He is small / big / huge.
El es pequeño / grande / enorme.
He / She has black / white / soft hair.
El / Ella tiene pelo negro / blanco / suave.
He / She likes going to the park.
A él / ella le gusta ir al parque.
He / She eats a lot / very little.
El / Ella come mucho / poco.
I like him / her very much.
Lo quiero mucho.
My dog doesn't bite.
Mi perro no muerde.
My dog doesn't bark.
Mi perro no ladra.
My cat plays with a ball.
Mi gato juega con una pelota
Ahora intenta hacer tu propia redacción acerca de tu mascota. Si no tienes una mascota, te la inventas porque lo importante es que intentes expresesarte en inglés
Miércoles 3 de junio
Os dejo un poco de vocabulario. Pasadlo al cuaderno y recordad "la hora". Mañana haremos ejercicios
Martes 2 de junio
Conocimiento del Medio(Los ejercicios los copiaréis en el cuaderno y los haréis allí)
- Complete these sentences with the correct word. (You can use your Science book)
fires / modern / pots / settlements / hominids / clans / caves / villages
1. About a million years ago Spain was inhabited by
2. About 35,000 years ago people appeared.
3. They lived in or huts.
4. People lived in family groups called
5. Later the population became sedentary and they built the first
6. These settlements later became and were surrounded by walls.
7. Prehistoric people used to cook their food and made clay
- Write the words of each sentence in the correct order to make sense: (Colocar las palabras en el orden correcto para que la oración tenga sentido. Podéis utilizar el libro.
1. established / kingdom / Visigoths / the / their / own
2. Toledo / made / Leovigild / kingdom / capital / of / the / the
3. Muslims / Roderic / defeated / by / was / the
4. became / the / Christians / Visigoths /
5. Visigoths / the / churches / stone / small / built
Lunes 1 de junio
Conocimiento del Medio
Christopher Columbus ◆
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Grammar:
10th of November
18th of November
Para hacer referencia a la hora en que sucede algún evento, se usa la preposición at.
- One-syllable adjectives are compared with -er.
Warm- warmer
Late- later
Old- older
- Two-syllable adjectives ending in -y are compared with -er.
Funny- funnier
Windy- windier
Dirty- dirtier
- Two-syllable adjectives not ending in -y are compared with more.
Often- more often
Quiet- more quiet
- Adjectives of three or more syllables are compared with more.
Interesting- more interesting
Expensive- more expensive
Números ordinales.
Los n�meros 1, 2 y 3 tienen como ordinales las palabras first, second y third.
A partir del 4 hasta el 19, se construyen agregando th al n�mero cardinal. Si el n�mero termina en -ve, se cambia por -f y se agrega th.
El 20, 30, 40, etc. se construye cambiando la -y por -ie y se agrega th.
Para el resto, se forma con el n�mero correspondiente a la decena (twenty, thirty, forty, etc.) seguido del ordinal (first, second, third, fourth, etc.)
Ordinal Numbers from 1 through 31
1 st first 11 th eleventh 21 st twenty-first 31 st thirty-first
2 nd second 12 th twelfth 22 nd twenty-second
3 rd third 13 th thirteenth 23 rd twenty-third
4 th fourth 14 th fourteenth 24 th twenty-fourth
5 th fifth 15 th fifteenth 25 th twenty-fifth
6 th sixth 16 th sixteenth 26 th twenty-sixth
7 th seventh 17 th seventeenth 27 th twenty-seventh
8 th eighth 18 th eighteenth 28 th twenty-eighth
9 th ninth 19 th nineteenth 29 th twenty-ninth
10 th tenth 20 th twentieth 30 th thirtieth
Vocabulary:
BEGINNING THE CLASS.
- Hello! ¡Hola!
- Hi! ¡Hola!
- Good morning! ¡Buenos días!
- Good afternoon! ¡Buenas tardes!
- Take off your jackets, please. Por favor, quitaos los abrigos.
- Give out the books, please. Por favor, repartid los libros.
- Write de date on the board, please. Por favor, escribe la fecha en la pizarra.
- Close the door, please. Por favor, cierra la puerta.
- Take out your books, please. Por favor, sacad vuestros libros.
- Open your books at page 4, please. Por favor, abrid vuestros libros por la página cuatro.
- Exercise one at the top of the page. Ejercicio uno al principio de la página.
- Activity two at the bottom of the page. Ejercicio dos al final de la página.
- Work in groups of three. Trabajad en grupos de tres.
- Work in pairs. Trabajad en parejas.
- Work on your own. Trabajad cada uno por su cuenta.
- Have you done your homework? ¿Habéis hecho vuestros deberes?
- Juan, share your book with Pepe, please. Juan, comparte tu libro con Pepe, por favor.
- Sorry, I´m late. Siento llegar tarde.
- Ready? ¿Listo?
- Have you got a pencil? ¿Tienes un lápiz?
- Can I borrow your rubber? ¿Me dejas la goma?
- Which exercise are we doing? ¿Qué ejercicio estamos haciendo?
- Juan, you start. Juan, tú empiezas.
- What did you say? ¿Qué dijistes?
- Just a moment. Un momento.
- Wait a minute. Espera un minuto.
- Let´s start. Empecemos
CLASSROOM MATERIALS
- A Sheet of paper. Una hoja de papel.
- Has everyone got a sheet of paper? ¿Tenéis todos una hoja de papel?
- The textbooks. Los libros de texto.
- Put your textbooks in your schoolbags. Meted los libros de texto en vuestras carteras.
- The activity books. Los libros de actividades.
- The activity books are on the shelf. Los libros de actividades están en la estantería.
- The workbook. Cuaderno de ejercicios.
- Pepe, colecct in the workbooks, please. Pepe, recoge los cuadernos de ejercicios, por favor.
- A flashcard. Un flashcard.
- The flashcards go in that box. Los flashcards se guardan en esa caja.
- A poster. Un póster.
- Help me stick this poster on the wall. Ayúdame a colocar este póster en la pared.
- A dictionary. Un diccionario.
- Do you need a dictionary? ¿Necesitar un diccionario?
- Your picture dictionary. Un diccionario con dibujos.
- Draw it in your picture dictionary. Dibújalo en tu diccionario.
- The calendar. El calendario.
- Hang the calendar next to the door. Cuelga el calendario al lado de la puerta.
- The weather chart. El mapa del tiempo.
- Let´s all look at the weather chart. Echemos todos un vistazo al mapa del tiempo.
- The chalk. La tiza.
- A piece of chalk. Un trozo de tiza.
- Some plasticine. Plastilina.
- Take some plasticine and make an animal. Coge plastilina y haz un animal.
- The crayons. Las ceras.
- The crayons are Pepe´s. Las ceras son de Pepe.
- Felt tips. Los rotuladores.
- The felt tips are dry. Los rotuladores están secos.
- Colour it in with your crayons. Coloréalo con tus ceras.
- Coloured pencils. Lápices de colores.
- A pair of scissors. Unas tijeras.
- Has anyone seen a pair of scissors? ¿Alguien ha visto unas tijeras?
- Some pots of paint. Botes de pintura.
- The pots of paint are empty. Los botes de pintura están vacíos.
- Paint brushes. Pinceles.
- Clean your paint brushes. Limpia tus pinceles.
- A rubber. Una goma.
- There´s a rubber on the floor. Hay una goma en el suelo.
- Glue. Pegamento.
- Pass the glue, please. Pásame el pegamento por favor.
- A piece of sellotape. Cinta adhesiva.
- Cut me a piece of sellotape, please. Córtame un trozo de cinta adhesiva.
- A drawing pin/ a tack. Chincheta.
- Careful, there´s a tack on the floor. Cuidado, hay una chincheta en el suelo.
- A stapler. grapadora.
- Be careful with the stapler. Cuidado con la grapadora.
- Staples. Grapas.
- Don´t touch the staples. No toques las grapas.
- A ruler. Una regla.
- A ruler is for measuring. Una regla es para medir.
- A cloth. Un trapo.
- Clean the table with the cloth. Limpia la mesa con el trapo.
- The puppet. La marioneta.
- The puppet only speaks English. La marioneta sólo habla inglés.
- The coloured rods. regletas.
- I can´t find the coloured rods. No encuentro las regletas.
- A mask. Una máscara.
- Let´s make a mask. Hagamos una máscara.
GIVING INSTRUCTIONS, ASKING FOR INFORMATION.
- Could you repeat that, please? Podría repetir, por favor.
- Please, repeat after me. Por favor, repetid después de mi.
- First listen, then repeat. Primero escuchad, luego repetid.
- Say it with me. Repitelo conmigo.
- Give me some more examples, please. Dame más ejemplos, por favor.
- Do you understand? ¿Entiendes?
- Juan, read the next sentence. Juan, lee la siguiente oración.
- Can you read this word? Puedes leer esta palabra.
- Look at exercise two. Mira el ejercicio 2.
- Can you read the instructions, please? ¿Puedes leer las instrucciones, por favor?
- keep going... sigue...
- Can you speak louder? ¿Puedes hablar más alto?
- What´s the meaning of....? ¿Cuál es el sigificado de....?
- Can you spell it, please? ¿Puedes deletrearlo, por favor?
- Is this correctt? ¿Es esto correcto?
- Can you write on the blackboard, please? Puedes escribirlo en la pizarra, por favor
Si el lunes acabasteis las actividades haced lo siguiente, sino seguid con el trabajo del lunes.
Science
He encontrado esta presentación que seguro os gustará acerca de la línea del tiempo en España durante toda la Edad Media hasta los tiempos Modernos. Os invito a verla despacio e ir intentando comprender los textos para posteriormente, en el cuaderno, hacer vuestra propia línea del tiempo, en inglés por supuesto.
Lunes 8 de junio
Natural Science
Lee detenidamente el siguiente texto e intenta completar después las oraciones siguientes. La mayoría de las palabras que faltan las encontrarás en el texto.
Copia el ejercicio en el cuaderno y hazlo allí.
A small force of Muslims invaded the Iberian Peninsula in 711 A.D. The territory occupied by the Muslims was called Al Andalus. First, Al Andalus was an emirate. Later, it became a caliphate. Finally, it was divided into small independent kingdoms called taifas. The last taifa was the Kingdom of Granada, which was conquered in 1492 by the Catholic Monarchs.
Complete the sentences about Al Andalus.
• Al Andalus was occupied by the Muslims between the years......... and.......... .
• In 756 A.D., Abd ar-Rahmman I established Al Andalus as an e............ .
• Abd ar-Rahmman III changed Al Andalus to a c............ .
• In 1031, Al Andalus was divided into i........... k.......... called t ............
• In 1212, the Muslims were defeated at the Battle of Las N........ de T.......... .
• In 1492, the Catholic Monarch conquered the K......... of G............ .
Inglés
Completa los recuadros con la hora. Comienza con It's... Hazlo en tu cuaderno.
11:00
12:15
09:20
04:30
01:45
05:55
07:35
03:25
10:10
Hora de aprender vocabulario nuevo: Cópialo en tu cuaderno.
I have a pet.
Tengo una mascota.
I have a dog / cat / rabbit / bird / goldfish as a pet.
Tengo un perro / gato / conejo / canario / pez como mascota.
He / She is...
El / Ella es...
He is black / white / yellow...
El es negro / blanco / amarillo...
He is small / big / huge.
El es pequeño / grande / enorme.
He / She has black / white / soft hair.
El / Ella tiene pelo negro / blanco / suave.
He / She likes going to the park.
A él / ella le gusta ir al parque.
He / She eats a lot / very little.
El / Ella come mucho / poco.
I like him / her very much.
Lo quiero mucho.
My dog doesn't bite.
Mi perro no muerde.
My dog doesn't bark.
Mi perro no ladra.
My cat plays with a ball.
Mi gato juega con una pelota
Ahora intenta hacer tu propia redacción acerca de tu mascota. Si no tienes una mascota, te la inventas porque lo importante es que intentes expresesarte en inglés
Miércoles 3 de junio
Os dejo un poco de vocabulario. Pasadlo al cuaderno y recordad "la hora". Mañana haremos ejercicios
At work - En el trabajo
What's your job? / What do you do? ¿De qué trabajas? My job is... Mi trabajo es... I work in an office. Trabajo en una oficina. I work for X company. Trabajo para la empresa X. I work from... to... Trabajo desde las... hasta las... I work eight hours per day. Trabajo ocho horas por día. My job consists of... Mi trabajo consiste en... My boss is... Mi jefe es... My colleagues are... Mis colegas son... The director is... El director es... The place is huge / big / small. El lugar es enorme / grande / pequeño. The office is new / old / comfortable. La oficina es nueva / vieja / cómoda. I have a temporary job. Tengo un trabajo temporario. There is a secretary. Hay una secretaria.
The Time - La Hora
Para preguntar qué hora es se pueden utilizar las formas:
What time is it?
A lo que se responde con: It's + la hora.What's the time?
It's nine o'clock.
Para decir la hora, se usan algunas palabras clave.
o'clock: Para decir la hora exacta.
It's four o'clock. Son las cuatro en punto. past: Para decir la hora hasta pasados los 30 primeros minutos. It's ten past four. Son las cuatro y diez. to: Para decir la hora pasados los 30 primeros minutos. It's ten to five. Son las cinco menos diez. half past: Para decir "y media". It's half past five. Son las cinco y media. quarter past: Para decir "y cuarto". It's quarter past five. Son las cinco y cuarto. quarter to: Para decir "menos cuarto". It's quarter to five. Son las cinco menos cuarto.
Para hacer referencia a la hora en que sucede algún evento, se usa la preposición at.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Conocimiento del Medio(Los ejercicios los copiaréis en el cuaderno y los haréis allí)
- Complete these sentences with the correct word. (You can use your Science book)
fires / modern / pots / settlements / hominids / clans / caves / villages
1. About a million years ago Spain was inhabited by
2. About 35,000 years ago people appeared.
3. They lived in or huts.
4. People lived in family groups called
5. Later the population became sedentary and they built the first
6. These settlements later became and were surrounded by walls.
7. Prehistoric people used to cook their food and made clay
- Write the words of each sentence in the correct order to make sense: (Colocar las palabras en el orden correcto para que la oración tenga sentido. Podéis utilizar el libro.
1. established / kingdom / Visigoths / the / their / own
2. Toledo / made / Leovigild / kingdom / capital / of / the / the
3. Muslims / Roderic / defeated / by / was / the
4. became / the / Christians / Visigoths /
5. Visigoths / the / churches / stone / small / built
Lunes 1 de junio
Conocimiento del Medio
Christopher Columbus ◆
Christopher Columbus, the famous sailor and explorer, was
born in Genoa in Italy in 1451. His father was a wool merchant. Christopher first went to sea
when he was a teenager. He found sea journeys very exciting. In 1476, he was sailing near the
coast of Portugal. Christopher had a brother in Lisbon and he decided to stay there. Between
1477 and 1482, Columbus was a merchant and he sailed to many countries, such as Iceland
and Ghana.
He tried for many years to persuade kings and queens to give him money so he could find a
new trade route to Asia. Eventually, the Catholic Monarchs, Queen Isabella I of Castile and
King Ferdinand II of Aragon. agreed to finance an expedition. In return, Columbus promised
to give them new lands, spices and new people to become Christians.
On 3rd August, 1492, he sailed from Seville in Spain. He had three boats: the Niña, the Pinta
and the Santa María. On October 12th, the Pinta saw what Columbus called San Salvador, now
known as the Bahamas. He called the local people ‘indios’ because he thought he was in
Asia. Next, he arrived in Cuba. Finally, he went to a place he called Hispaniola. Today, this
land is shared by the Dominican Republic and Haiti. He had found the New World – not Asia,
as he expected, but the land that was later known as America.
Columbus claimed Hispaniola for Spain. His voyage was the
beginning of the Early Modern period. By the 16th century, the
Spanish Empire included territories in Europe, America, Asia
and Africa.
Columbus died near Valladolid, Spain in 1506. Italians,
Spanish, and Portuguese all claim that Columbus was a citizen
of their country. In Spain there are monuments to Columbus
in various places. In Barcelona, for example, a statue of
Columbus stands on top of a tall column near the port.
Columbus is pointing towards the New World.
1. Find words in the text that mean the following:
a. someone who buys and sells things
b. someone between the ages of 13 and 19
c. to provide money for something
d. substances that give flavour to food
e. a journey by sea
f. someone who belongs to a nation or a country
2. Are the sentences true (T) or false (F)?
a. Columbus was born in the 15th century.
b. Columbus hated travelling by ship when he was young.
c. Columbus did the same job as his father.
d. Columbus needed money to pay for his explorations.
e. When Columbus arrived in America, he thought he was in Asia.
f. Columbus claimed Hispaniola for Italy.
g. After Columbus’s expedition, the Spanish Empire expanded.
h. There is one monument to Columbus in Spain.
Inglés
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Grammar:
10th of November
CAN PLAY
|
||
I
|
can
|
play
|
You
|
can
|
play
|
He
|
can
|
play
|
She
|
can
|
play
|
It
|
can
|
play
|
We
|
can
|
play
|
You
|
can
|
play
|
They
|
can
|
Play
|
La forma interrogativa se construye colocando primero
el auxiliar can, luego la persona y después el verbo base.
CAN PLAY
|
||
Can
|
I
|
play?
|
Can
|
you
|
play?
|
Can
|
he
|
play?
|
Can
|
she
|
play?
|
Can
|
it
|
play?
|
Can
|
we
|
play?
|
Can
|
you
|
play?
|
Can
|
they
|
play?
|
La forma negativa se construye agregando NOT
luego de can. Puede usarse también la forma contracta can't.
CANNOT PLAY
|
||
I
|
can't / cannot
|
play
|
You
|
can't / cannot
|
play
|
He
|
can't / cannot
|
play
|
She
|
can't / cannot
|
play
|
It
|
can't / cannot
|
play
|
We
|
can't / cannot
|
play
|
You
|
can't / cannot
|
play
|
They
|
can't / cannot
|
play
|
Para responder a una pregunta formulada con can,
se usa Yes / No, seguido de la persona y luego, el auxiliar can si la
respuesta es afirmativa o can't / cannot si es negativa.
18th of November
The Time - La Hora
Para preguntar qué hora es se pueden utilizar las formas:
What time is it?
What's the time?
A lo que se responde con: It's + la hora.What's the time?
It's nine o'clock.
Para decir la hora, se usan algunas palabras clave.
o'clock: Para decir la hora exacta.
It's four o'clock.
Son las cuatro en punto.
past: Para decir la hora hasta pasados los 30 primeros minutos.
It's ten past four.
Son las cuatro y diez.
to: Para decir la hora pasados los 30 primeros minutos.
It's ten to five.
Son las cinco menos diez.
half past: Para decir "y media".
It's half past five.
Son las cinco y media.
quarter past: Para decir "y cuarto".
It's quarter past five.
Son las cinco y cuarto.
quarter to: Para decir "menos cuarto".
It's quarter to five.
Son las cinco menos cuarto.
It's four o'clock.
Son las cuatro en punto.
past: Para decir la hora hasta pasados los 30 primeros minutos.
It's ten past four.
Son las cuatro y diez.
to: Para decir la hora pasados los 30 primeros minutos.
It's ten to five.
Son las cinco menos diez.
half past: Para decir "y media".
It's half past five.
Son las cinco y media.
quarter past: Para decir "y cuarto".
It's quarter past five.
Son las cinco y cuarto.
quarter to: Para decir "menos cuarto".
It's quarter to five.
Son las cinco menos cuarto.
08:00 | 08:05 |
eight o'clock | five past eight |
08:10 | 08:15 |
ten past eight | quarter past eight |
08:20 | 08:25 |
twenty past eight | twenty-five past eight |
08:30 | 08:35 |
half past eight | twenty-five to nine |
08:40 | 08:45 |
twenty to nine | quarter to nine |
08:50 | 08:55 |
ten to nine | five to nine |
Para hacer referencia a la hora en que sucede algún evento, se usa la preposición at.
Adjetivos comparativosThe plane arrives at nine o'clock.
- One-syllable adjectives are compared with -er.
Warm- warmer
Late- later
Old- older
- Two-syllable adjectives ending in -y are compared with -er.
Funny- funnier
Windy- windier
Dirty- dirtier
- Two-syllable adjectives not ending in -y are compared with more.
Often- more often
Quiet- more quiet
- Adjectives of three or more syllables are compared with more.
Interesting- more interesting
Expensive- more expensive
Números ordinales.
Ordinal Numbers - N�meros Ordinales
Como su nombre lo dice, los n�meros ordinales sirven para indicar un orden.Los n�meros 1, 2 y 3 tienen como ordinales las palabras first, second y third.
1 | 2 | 3 |
first primero |
second segundo |
third tercero |
A partir del 4 hasta el 19, se construyen agregando th al n�mero cardinal. Si el n�mero termina en -ve, se cambia por -f y se agrega th.
4 | 5 | 6 | 7 |
fourth cuarto |
fifth quinto |
sixth sexto |
seventh s�ptimo |
8 | 9 | 10 | 11 |
eighth octavo |
ninth noveno |
tenth d�cimo |
eleventh und�cimo |
12 | 13 | 14 | 15 |
twelfth duod�cimo |
thirteenth decimotercero |
fourteenth decimocuarto |
fifteenth decimoquinto |
16 | 17 | 18 | 19 |
sixteenth decimosexto |
seventeenth decimos�ptimo |
eighteenth decimoctavo |
nineteenth decimonoveno |
El 20, 30, 40, etc. se construye cambiando la -y por -ie y se agrega th.
Para el resto, se forma con el n�mero correspondiente a la decena (twenty, thirty, forty, etc.) seguido del ordinal (first, second, third, fourth, etc.)
20 | 21 | 22 | 23 |
twentieth vig�simo |
twenty-first vig�simo primero |
twenty-second vig�simo segundo |
twenty-third vig�simo tercero |
24 | 25 | 26 | 27 |
twenty-fourth vig�simo cuarto |
twenty-fifth vig�simo quinto |
twenty-sixth vig�simo sexto |
twenty-seventh vig�simo s�ptimo |
28 | 29 | 30 | 31 |
twenty-eighth vig�simo octavo |
twenty-ninth vig�simo noveno |
thirtieth trig�simo |
thirty-first trig�simo primero |
100 | |||
one hundredth cent�simo |
1 st first 11 th eleventh 21 st twenty-first 31 st thirty-first
2 nd second 12 th twelfth 22 nd twenty-second
3 rd third 13 th thirteenth 23 rd twenty-third
4 th fourth 14 th fourteenth 24 th twenty-fourth
5 th fifth 15 th fifteenth 25 th twenty-fifth
6 th sixth 16 th sixteenth 26 th twenty-sixth
7 th seventh 17 th seventeenth 27 th twenty-seventh
8 th eighth 18 th eighteenth 28 th twenty-eighth
9 th ninth 19 th nineteenth 29 th twenty-ninth
10 th tenth 20 th twentieth 30 th thirtieth
Vocabulary:
BEGINNING THE CLASS.
- Hello! ¡Hola!
- Hi! ¡Hola!
- Good morning! ¡Buenos días!
- Good afternoon! ¡Buenas tardes!
- Take off your jackets, please. Por favor, quitaos los abrigos.
- Give out the books, please. Por favor, repartid los libros.
- Write de date on the board, please. Por favor, escribe la fecha en la pizarra.
- Close the door, please. Por favor, cierra la puerta.
- Take out your books, please. Por favor, sacad vuestros libros.
- Open your books at page 4, please. Por favor, abrid vuestros libros por la página cuatro.
- Exercise one at the top of the page. Ejercicio uno al principio de la página.
- Activity two at the bottom of the page. Ejercicio dos al final de la página.
- Work in groups of three. Trabajad en grupos de tres.
- Work in pairs. Trabajad en parejas.
- Work on your own. Trabajad cada uno por su cuenta.
- Have you done your homework? ¿Habéis hecho vuestros deberes?
- Juan, share your book with Pepe, please. Juan, comparte tu libro con Pepe, por favor.
- Sorry, I´m late. Siento llegar tarde.
- Ready? ¿Listo?
- Have you got a pencil? ¿Tienes un lápiz?
- Can I borrow your rubber? ¿Me dejas la goma?
- Which exercise are we doing? ¿Qué ejercicio estamos haciendo?
- Juan, you start. Juan, tú empiezas.
- What did you say? ¿Qué dijistes?
- Just a moment. Un momento.
- Wait a minute. Espera un minuto.
- Let´s start. Empecemos
CLASSROOM MATERIALS
- A Sheet of paper. Una hoja de papel.
- Has everyone got a sheet of paper? ¿Tenéis todos una hoja de papel?
- The textbooks. Los libros de texto.
- Put your textbooks in your schoolbags. Meted los libros de texto en vuestras carteras.
- The activity books. Los libros de actividades.
- The activity books are on the shelf. Los libros de actividades están en la estantería.
- The workbook. Cuaderno de ejercicios.
- Pepe, colecct in the workbooks, please. Pepe, recoge los cuadernos de ejercicios, por favor.
- A flashcard. Un flashcard.
- The flashcards go in that box. Los flashcards se guardan en esa caja.
- A poster. Un póster.
- Help me stick this poster on the wall. Ayúdame a colocar este póster en la pared.
- A dictionary. Un diccionario.
- Do you need a dictionary? ¿Necesitar un diccionario?
- Your picture dictionary. Un diccionario con dibujos.
- Draw it in your picture dictionary. Dibújalo en tu diccionario.
- The calendar. El calendario.
- Hang the calendar next to the door. Cuelga el calendario al lado de la puerta.
- The weather chart. El mapa del tiempo.
- Let´s all look at the weather chart. Echemos todos un vistazo al mapa del tiempo.
- The chalk. La tiza.
- A piece of chalk. Un trozo de tiza.
- Some plasticine. Plastilina.
- Take some plasticine and make an animal. Coge plastilina y haz un animal.
- The crayons. Las ceras.
- The crayons are Pepe´s. Las ceras son de Pepe.
- Felt tips. Los rotuladores.
- The felt tips are dry. Los rotuladores están secos.
- Colour it in with your crayons. Coloréalo con tus ceras.
- Coloured pencils. Lápices de colores.
- A pair of scissors. Unas tijeras.
- Has anyone seen a pair of scissors? ¿Alguien ha visto unas tijeras?
- Some pots of paint. Botes de pintura.
- The pots of paint are empty. Los botes de pintura están vacíos.
- Paint brushes. Pinceles.
- Clean your paint brushes. Limpia tus pinceles.
- A rubber. Una goma.
- There´s a rubber on the floor. Hay una goma en el suelo.
- Glue. Pegamento.
- Pass the glue, please. Pásame el pegamento por favor.
- A piece of sellotape. Cinta adhesiva.
- Cut me a piece of sellotape, please. Córtame un trozo de cinta adhesiva.
- A drawing pin/ a tack. Chincheta.
- Careful, there´s a tack on the floor. Cuidado, hay una chincheta en el suelo.
- A stapler. grapadora.
- Be careful with the stapler. Cuidado con la grapadora.
- Staples. Grapas.
- Don´t touch the staples. No toques las grapas.
- A ruler. Una regla.
- A ruler is for measuring. Una regla es para medir.
- A cloth. Un trapo.
- Clean the table with the cloth. Limpia la mesa con el trapo.
- The puppet. La marioneta.
- The puppet only speaks English. La marioneta sólo habla inglés.
- The coloured rods. regletas.
- I can´t find the coloured rods. No encuentro las regletas.
- A mask. Una máscara.
- Let´s make a mask. Hagamos una máscara.
GIVING INSTRUCTIONS, ASKING FOR INFORMATION.
- Could you repeat that, please? Podría repetir, por favor.
- Please, repeat after me. Por favor, repetid después de mi.
- First listen, then repeat. Primero escuchad, luego repetid.
- Say it with me. Repitelo conmigo.
- Give me some more examples, please. Dame más ejemplos, por favor.
- Do you understand? ¿Entiendes?
- Juan, read the next sentence. Juan, lee la siguiente oración.
- Can you read this word? Puedes leer esta palabra.
- Look at exercise two. Mira el ejercicio 2.
- Can you read the instructions, please? ¿Puedes leer las instrucciones, por favor?
- keep going... sigue...
- Can you speak louder? ¿Puedes hablar más alto?
- What´s the meaning of....? ¿Cuál es el sigificado de....?
- Can you spell it, please? ¿Puedes deletrearlo, por favor?
- Is this correctt? ¿Es esto correcto?
- Can you write on the blackboard, please? Puedes escribirlo en la pizarra, por favor
No hay comentarios:
Publicar un comentario